محمدحسن شیخی زاده 

نام پدر: رمضان

تاریخ تولد: 1341/1/24

محل تولد: فردوس

تاریخ شهادت: 1360/11/29

محل شهادت: چزابه

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: بسیج


متن وصیاتنامه دآنش آموز شهید محمد حسن شیخی زاده

"بسم الله الرحمن الرحیم"

به نام خداوند در هم کوبنده ستمگران.

درود بر شهیدان کربلای امام حسین (ع) و سلام بر یاران با وفای امام حسین (ع).

سلام بر امام امت و ابراهیم زمان و حسین زمان، خمینی حامی مستضعفان جهان.

اکنون که من این راه را انتخاب کردم منتظر من نباشید چون نرفتم که زنده برگردم رفتم تا با مزدوران آمریکای مبارزه کنم و بکشم و کشته شوم.

وصیت می کنم که هرگز برای من گریه نکنید.

فقط به مادرم بگوید که، مادر، تو در نزد زینب (س) سر بلند خواهی بود.

مادر، همچون کوهی که به افق سر کشیده، سر بلند باش که، مبادا منافقین از شهادت فرزند تو سوء استفاده کنند که پیش فاطمه زهرا (س)، شرمنده شوی.

و تو ای پدر گریه نکن که خدای ناکرده دشمن خوشحال شود و بیاید پیش شما و شما را اغفال کند که آی چرا نشستی، پسرت را کشتند.

به برادران دینی خود وصیت می کنم که هرگز تا آخرین قطره خون خود با دشمنان اسلام سازش نکنید و همیشه گوش به فرمان امام خمینی باشید.

من از برادران خود می خواهم که پدر و مادر را یاری دهند و آنها را به صبر و بردباری توصیه کنند.

به آنها بگوید که تنها آرزوی او شهادت بود، شهادت در راه خدا، و کسی خیال نکند که مرا به زور به جبهه فرستادند.

آری من با میل و ایمان خودم به جبهه نبرد رفتم تا به دشمنان اسلام بفهمانم که اسلام سازش پذیر نیست و به یاری خدا و به فرمان امام خمینی بت شکن، این انقلاب را از مرز های کشور به کشورهای دیگر مخصوصا کشورهای اسلامی صادر خواهیم کرد.

ضمنا از برادرانم محمد علی و محمد حسین و خواهرانم می خواهم که برای من گریه نکنند.

چون می دانید که من عاشق بودم، عاشق شهادت و اگر لیاقت شهید شدن را داشته باشم، به آرزوی دیرینه ام که فقط شهادت بود رسیده ام.

پدرم مرا مانند یک داماد که به حجله می برند، به حجله ببرید و اگر نشد برادرانم مرا به حجله ببرند و برای من شیرینی بدهند و خوشحال باشند که، توانستیم؛ در راه خدا یک شهید بدهیم.

خدمتگذار شما: محمد محسن شیخی زاده