: توصیه به  والدین
1- شهید مجید قهرمانی :
    پدر و مادرم من با آگاهی کامل و بینش دقیق این راه را انتخاب کردم پس برایم گریه نکنید و اگر در این راه کشته شدم یادشمن را نابود کردم در هر دو صورت ما پیروزیم چون جهاد در راه خدا شکست ندارد .


2- شهید پرویز شرفی :
    از پدر و مادرم می خواهم در برابر مشکلات صبر داشته باشند و برای من قطر ه ای اشک نریزند اگر خواستید گریه کنید برای مظلومیت حسین ( ع) گریه کنید .
3- شهید محمدرضا دباغ :
     پدر و مادر بعد از شهادت من گریه نکنید که قلب دشمن شاد می شود بلکه مانند کوه مقاوم باشید و صبر پیشه کنید که ان لله مع الصابرین .
4- شهید غلامحسین خلیل نیا :
    پدر ومادرم در کارهایتان صابر باشید تا خدا به شما صبر و مزد عطا کند و قرآن درباره صابران میفرماید :ای اهل ایمان در پیشرفت کار خود مقاومت پیشه کنید و به ذکر خدا و نماز توسل جوید که خدا یاور صابران است .
5- شهید حسین دباغ :
      پدر بزرگوارم هر چند که نبودنم برای شما سخت است ولی در این سختی صبر پیشه کنید که خداوند در قرآن می فرماید :من با شما صابرین می باشم ... مادر بهتر ازجانم بعد از خدا وجودم را متعلق به تو می دانم چر اکه مرا در دامان خودت تربیت نمودی و من نیز درس عشق و ایمان را از شما آموختم و ان شاء الله خداوند صبر جمیل و استقامتی عظیم عنایت فرماید .
6- شهید محمد رضا دشتی :
      ای عزیزان مبادا گریه کنید که با گریه های شما ممکن است دشمن خوشحال شود .
7- شهید محمد کلوخ حسین پور :
    از شما می خواهم ای مادر چون کوه استوار وثابت قدم باش .هان بیدار باش که شهادت من تو را از هدف باز ندار د چرا که هدفمان بسی بالاتر از اینها است . زینب وار کوله بار مصیبت را به دوش بکش و رسالت شهیدان را به هر کوی و برزن بانگ بزن و برسان .
8- شهید خسرو تقی زاده :
اگر شهید شدم برای من هیچ گریه نکنید ... امام را فراموش نکنید .... بخاطر خون من درخواست هیچ گونه کمک مادی نداشته باشید زیرا ارزش خون شهید بیشتر از مادیات است .
9- شهید سید جواد پروانه جلیلی :
     اکنون اسلام در خطر است و هم اکنون که من بر طبق وظیفه ام عمل می کنم باعث شده است که از شما دور بمانم زیرا به حسن (ع) اقتدا کرده ام و پشت سر کسی نماز عشق می خوانم که صحنه کربلای دیگر در ایران بوجود آورده است و چگونه زیستن و چگونه پیکار کردن را به ما آموخت .
10- شهید حسین ایوانی :
    شما ای پدر و مادر مهربانم بر بالای قبر من برام گریه نکنید و شکر خدا را بجا آورید که لیاقت داشته اید همچون فرزندی در راه خدا و اسلام بدهید .
11- شهید محمدرضا دهقان :
پدر ومادرم در بلایا و مصائب صبر و استقامت داشته باشید و در همه امور به خدا توکل کنید .
12-شهید محمد رضا فخار جوان :
   ای مادران از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری نکنید که فردا در محضر خدا نمی توانید جواب زینب (س) را بدهید که تحمل شهادت 72 شهید را نمود .
13- شهید علی محمد زاده :
   اگر شهادت نصیبم شد بعد از شهادتم شاد باشید و ضعف به خود راه ندهید تا همین شادی شما مشت محکمی بر دهان منافقین باشد .