محمود صبوری
محمود صبوری

نام پدر: محمدحسن

تاریخ تولد: ۱۳۴۳/۱/۱۱

محل تولد: فردوس

تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۴/۱۳

محل شهادت: شلمچه

محل دفن: فردوس

یگان اعزام کننده: پاسدار


"متن وصیتنامه دآنش آموز شهید محمود صبوری"

بسم الله الرحمن الرحیم

"ان الله یشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون وعده علیه حقا".

خدا جان و مال اهل ایمان را به بهشت خریداری کرده. آنها در راه خدا جهاد می کنند که دشمنان دین را بکشند یا خود کشته شوند این وعده قطعی است بر خدا.

سلام بر مهدی (عج) و سلام بر نایب بر حقش امام خمینی (ره)، و سلام بر ملت رزمنده و مسلمان ایران و سلام بر دلیر مردانی که در جبهه ها مشغول نبرد بر علیه دشمنان انقلاب اسلامی هستند. سلام بر شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی.

اکنون که به توفیق الهی و یاری امام زمان (عج) راهی جبهه می شوم امیدوارم که خداوند مرا یاری دهد تا بتوانم مسئولیت سنگینی که بر دوشم نهاده شده را به پایان برسانم و انشاء الله راه برادرم مهدی، این شهید عزیز را ادامه دهم.

امیدوارم که خون این شیء بی ارزش را که خود تقدیم کرده از ما قبول کند انشاء الله.

ولی برای راحتی روحم و برای اینکه با شما صحبتی کرده باشم و مسئولیت خود را تمام کرده باشم چند وصیت دارم که آن را خدمتتان عرض می کنم  و از خداوند می خواهم این توفیق را به شما عنایت کند که بتوانید به وصیت من عمل کنید انشاءالله .

1- از برادران و خواهران دینی می خواهم همچنان که تا به حال پشتیبان انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب بوده اند باشند و بلکه بیشتر چون شما باید در باسازی مناطق جنگی، انشاء الله در آینده بکوشید تا برادران آواره ما سر پناهی داشته باشند. برادران عزیز از کمک به جبهه دریغ نفرماید.

2- از شما می خواهم قدر این رهبر بزرگ و روحانیت متعهد را بدانید چون اینان بودند که شما را هدایت کرده اند و دین اسلام محفوظ ماند. قدر افراد حزب الله را بدانید چون حزب الله است که در مقابل ستمگران و ظالمین ایستادگی کرده و دست رد بر سینه شان می زند و در کارها از خداوند یادتان نرود و هر قدمی که بر می دارید فقط به خاطر خدا باشد. انشاءالله.

3- از برادران بسیجی می خواهم که بیشتر در بسیج شرکت کنند و آموزش های نظامی ببینند و به جبهه های نبرد حق علیه باطل بیایند و اگر تا به حال ساخته نشده اند بیایند و در جبهه این دانشگاه خودسازی و الهی ساخته شوند.

وصیت می کنم برادرانم هنگام نگهبانی با وضو باشید چون در آن موقع بیشتر بیاد خدا خواهید بود.

4- در تشیع جنازه ام سوره واقعه را با ترجمه بخوانید و به معانی آن فکر کنید و عمل نماید و شعار «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی، خمینی را نگهدار» را تکرار کنید.

والسلام. محمود صبوری.       



بیا عاشقی را رعایت کنیم               زیاران عاشق حکایت کنیم
از آنان که از خود سفر کرده‌اند               سفر بر مدار خطر کرده‌اند
از آنان که پیمانه را زدند                  دل عاشق را به دریا زدند
در این عرصه با یار بودن خوش است    به رسم شهیدان سرودن خوش است
بیا در خدا خویش را گم کنیم                  به رسم شهیدان تکلم کنیم
بیا با گل لاله بیعت کنیم                     که آلاله ها را حمایت کنیم
حمایت زگلها گل افشاندن است              هم آواز با باغبان خواندن است  
 


تصاویر

           

DSC00343-1

F32A1

F32A3

F32A5

F32A6

F32A7

F32A8

F653

image

image

image

image